Mandag og onsdag, kl 12 til kl 17 I Strandgata 104
Velkommen til en kopp kaffe, en god prat og hyggelig selskap.
Dette skal være en rusfri og sosial arena for alle som ønsker dette.
Lett servering.
Kafeen er rusfri og drives av IOGT og folk med tidligere ruserfaring.Kafeen er åpen for alle uansett bakgrunn og tilknytning.
Enten du trenger å prate med noen, ønsker å engasjere deg i ruspolitikk, bygge et nettverk, bli en del av et rusfritt miljø, eller bare vil ha en kopp kaffe og en liten pust i bakken på byturen din er du hjertelig velkommen innom.
VELKOMMEN!
Onsdager kl. 12.00-16.00 i IOGT-huset i Sandnes, Storgata 64
Velkommen til en kopp kaffe/te og god og enkel mat i et hyggelig sosialt miljø.
Selv om vi ikke kan ha aktiviteter som før kan vi fortsatt holde kontakt med folk som trenger oss. Miljøarbeider Mona Svartås i IOGT er en av mange som stiller opp.
Første halvår ble annerledes for IOGTs sammen-sentre enn det som var planlagt. En stund var det usikkert om ett eller flere sentre måtte stenges.
Nå er det et år siden Rita Nilsen kom inn i IOGT med sine ANTA-kurs. Rundt 300 mennesker har så langt fått hjelp til å leve et liv som ikke er styrt av misbruk.
Jørn Hansen er erfaringskonsulent og koordinator i IOGT i Haugesund. I et intervju med Haugesunds avis forteller han om sin bakgrunn og jobben han gjør i IOGT nå.
Lørdager kl. 11.30-14.00
I vinterhalvåret er det lørdagskafé hver lørdag, med vafler, kaffe og en hyggelig prat.
Sesongstart lørdag 28.september kl 11.30 - 14.00
IOGT-huset, Torggata 1 i Oslo
Kranjska Gora, Slovenia
Gratulerer til Heiv Reebar Taha! Gjennom Sterk&Klars ungdomskontrakt gjør ungdommene en avtale med foreldrene sine om å holde seg rusfrie gjennom ungdomsskolen. I år var det mange som holdt avtalen, og alle disse ble med i trekningen av en premie på 20 000 kroner. Heiv ble trukket ut som årets vinner.
Sommerferien nærmer seg – en tid for fritid, fellesskap og gode minner. Skoleåret, arbeid og forpliktelser er fullført, foran ligger en hel og blank sommerferie og venter. Vi i Sterk&Klar ønsker foreldre og ungdommer en god og rusfri sommer.
I slutten av mai i år vedtok kommunestyret i Kristiansand med 37 mot 20 stemmer at det skal åpnes for tidlig morgenskjenking av øl og vin på Kjevik lufthavn.